Vill-ha-varning – Sinnessjuk kraft!

27 08 2007

mf_supercharger.jpg

Vad är det egentligen för fel – eller rätt – på Anthony Michaelson på Musical Fidelity? När ska han sluta upp med sitt watt-race? Tydligen aldrig…och det är superläckert.

Läs mer här om den här senaste galna uppfinningen – ett hjälpslutsteg som ska sitta mellan ditt vanliga steg och högtalarna. Vad får han allt ifrån?





v.35/Ritter-rock.

27 08 2007

josh.pngJosh Ritter får säkert utstå att massor av fölk tror att han är Josh Rouse. Och varför inte? Men den här Josh är väl lite mer man än vad den andre är – och det tror jag kommer att vara bra för honom i längden. För hur mycket jag än gillar Rouse så kan han ibland bli så filtmysig att han förvandlas till luddet i torktumlaren. Oj, nu kom jag ifrån ämnet nåt så pass.

Men redan förra veckan gläntade jag på dörren till den här härliga nya Josh Ritter-plattan, The Historical Conquests of Josh Ritter. Och då hade jag fel – för jag påpekade att jag kanske gillade mjuk-Josh bättre. Det gör jag inte. Och på den här skivan gillar jag en massa låtar men väljer Open Doors för måndags-tipset. Inte minst för att den är en riktig karbonkopia på Steve Earles Fearless Heart – och den är ju som alla vet så jävla, jävla, jävla bra. Alltså, så jävla, jävla, jävla bra att man gärna skulle suga på Peps Perssons skägg för att få höra den en gång till. Jättebra alltså…