v.34/Paddy-O, Oh Paddy-O…

24 08 2007

prefab.pngÄr Prefab Sprout världens bästa band? Nej, kanske inte. Men jag är baske mig inte säker. Blev tvungen att ändra planerna (lite sköna kommentarer) för den här veckan och fira in lite Prefab bland tipsen. Ibland kan jag bli avundssjuk på människor i min omgivning som förstår sig på musik men som ännu inte har någon relation till Prefab Sprout – för lille Jehova, vad kul de kommer att ha när de till slut gör det.

Tidigare under året släpptes en remastrad version av mästerverket Steve McQueen från 1985 och med den följde en skiva med nyinspelade akustiska versioner av låtarna. Och låt mig säga följande – även om originalinspelningen (producerad av trollgubben Thomas Dolby) är fylld med tekniskt jiggery-pokery så är låtmaterialet så fläckfritt fantastiskt att man skulle kunna spela dem på ett paket leverpastej och det skulle låta bra.

Vi väljer den akustiska versionen av Moving the River bland alla mästerverk.